Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2010-09-22

Some jokes for today.

Salam.

Here I have some jokes to be shared. Obviously not mine. For today. Ready...? Harap harap tiada yang terasa hati. =)


KISAH SEORANG PEROMPAK
Seorang penjenayah tua yangmenyorok do pinggir kampung sedang sakit tenat. Dia sedang berbaring di atas katil usangnya, Tiba-tiba kedengaran satu ketukan kuat di pintu rumahnya.
"Siapa di luar?" jerit orang tua itu ketakutan.
"Saya malaikat  maut!"
"Oh, syukurlah! Saya ingat anggota polis yang datang. Silalah masuk"


GIKU KEHILANGAN KELDAI
Alkisah, setelah kehilangan keldai, Diku mengangkat kedua tangannya, tanda bersyukur kepada Tuhan. 
"Tuhan, aku bersyukur kepadaMu, aku telah kehilangan keldaiku.
Seorang sahabat yang melihat dan mendengar doa Giku terus bertanya, "Kamu kehilangan keldai dan bersyukur kepada Tuhan?"
"Aku bersyukur kepadaNya kerana telah mentakdirkan supaya aku tidak menunggani keldai pada waktu itu. Kalau tidak, aku pun turut hillang juga."


TERCABAR
Seorang pemilik kedai buku amat marah kerana di sebelah kiri kedainya ada sebuah kedai buku mirip kedainya dan meletakkan papan iklan berbunyi "Jualan hebat!" Manakala di sebelah kanan kedainya pula ada sebuah lagi kedai buku yang meletakkan papan iklan berbunyi "Harga Termurah!" Disebabkan rasa tercabar, pemilik kedai itu pun turut meletakkan papan iklan di hadapan kedainya berbunyi "Pintu Masuk Utama. Selamat datang!"


LIHAT PETA
Cikgu Salmah sedang mengajar subjek Geografi di kelasnya.
Cikgu Salmah : Hassan, minta ke depan. Lihat peta ini dan beritahu cikgu di mana letaknya Amerika Utara?
Hassan pun menuju ke depan dan mencari-cari lokasi Amerika Utara dalam peta tersebut. Akhirnya Hassan menemuinya.
Hassan : Ha! Dah jumpa. Kat sini Cikgu!
Cikgu Salmah : Bagus, Hassan kamu boleh duduk sekarang. Baiklah kelas, sila beritahu cikgu siapakah yang menemui Amerika Utara ini?
Pelajar : Hassan, cikgu!


BERGADUH
Toni : Malam tadi aku bergaduh besar dengan isteri aku.
Adam : Lah ye ke, macam mana boleh jadi macam tu?
Toni : Biasalah hal suami isteri. Lepas gaduh aku tak tengok langsung muka dia.
Adam : Habis tu, kau terus keluar la malam tadi?
Toni : Tak pun, aku matikan lampu je. Baru tak nampak muka dia...



 

No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681