Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2009-05-29

kelmarin kelmarin, kelmarin, semalam...

.
.
.

Kelmarin kelmarin...

Sedang ku seronok membuat ‘kerja’ tiba-tiba…”Pranggg!!!” Apakah itu? Lalu bergegas ke tempat kejadian. Rupa-rupanya, pintu kaca kabinet pinggan mangkuk cawan gelas telah jatuh berderai-derai. Hati ini bagai retak seribu bercerai tidak jua bercantum tak sekali. Maka, kabinet pinggan mangkuk cawan gelas tidak terlindung dari ancaman-ancaman luaran.


Kalau hati hancur lebur, beginikah?


Sejak dari kelmarin kelmarin juga ku tercari-cari. Oh di mana dia, surat kakla itu… Tiada surat itu, susahlah nak menyibuk-nyibuk lagi. Waaaa~


Lihatlah, banyak sungguh surat. Tapi tak jumpa jua suratku.

.
.
.
Kelmarin...

Kelmarin, ibu dan Kak Ani menolong membantu cari surat itu. Lantas, ibu memintaku mencerai-ceraikan surat yang tidak dikehendaki dan tidak perlu. Tertunda lagi projek ku untuk buat kad. Ku bergegas ambil harta yang berupa blade dan gunting dan marker. Untuk apakah? Untuk cerai-cerailah. Ku kecah kan surat-surat itu. Sangat seronok nampak bersepah. Bagaikan sedang rajin. Memang tengah rajin pun. =P Owh. Yang kiri atas tu yang bapa belum baca lagi. Yang kanan atas itu yang belum diasingkan. Yang kanan bawah yang majalah-majalah dan kawan-kawan. Nampak kan? Tak? Ini pengelasan orang yang buat je yang nampak. Lalala~


Sedang Gigih.


Sedang ku gigih mencerakinkan surat-surat itu, tiba-tiba sahaja ku terasa haus. Ke dapur ku pergi. Sesampainya di dapur, “ARGHHHh!!!”. Sesuatu yang buruk telah berlaku. Ku baru sedar yang bangle pesona bintang ku telah pecah!!! (retak kot) This is the last piece of it that I bought secara borong while I’m in form 2!!! (boronglah sangat. 4 keping RM10++ kot. lebih dari satu, boronglah itu.) Maka, ku mula memasang angan-angan. “Owh. Nanti akan ke Mid. Boleh cari bangle baru”. Apakah?



sudah tidak comel.



Sambung kerja semula. Krehh krehh. Itu bunyi kertas yang ditoreh dengan blade. Sebab nak sorokkan no akaun. Bahaya tau. Stab. Stab. Itu pula bunyi Blade juga. Tiba-tiba, “Stab!” Jeng jeng jeng...sesuatu telah berlaku.




Oops, terkena jari. Kelukaan. Tapi ku tiada kata yang terkeluar. Hanya darah yang mengalir. Terus ke dapur cari tisu. Lap-lap darah. Wah. Rasa nak pitam. Pengsan sekejap. Sambung kerja balik. jam berapakah siaplah kerja mecerakinkan itu. Yay.


Ini bila malam menjelma. dah kurang cute jariku.


Sedang seronok tengok tv, tiba-tiba Iyah jerit. Kakla! cepat datang sini. Apakah emergency yang berlaku? Cepat…(Macam jauh je Iyah tu). Sampai je kat depan pintu toilet, nampak gomok macam sudah tidak bernyawa. Terbaring dalam toilet. Gomok mogok haus rupanya. Mangkuk airnya sudah kekeringan. Hahah. Sangat cumil.


Nampak kamera, terus ‘hidup’. Eleh.






Merujuk kepada gambar di atas, nama saya Rabu. Saya adalah salah satu spesies pokok kaktus di muka bumi ini. Saya diberi kepada Alwani oleh Cik A’idah. Yeke? Lebih kuranglah kan. Pada hari semalam, saya bagaikan dijangkiti Fungi!!!

Rabu: Cik Alwani, Sila jangan abaikan saya lagi. Anda hanya perlu siram saya pada hari Rabu dan Sabtu sahaja. (Sekarang, anda mengerti kenapa nama saya Rabu?)

Alwani: OOps. Sorry. Sape suruh Rabu lambat sangat nak besar. Nak Milo tak? Minum Milo anda jadi sihat dan kuat. =P



Ini botol baru. Hari itu sudah memkomersilkan kegunaannya di matriks. Kukumalu namanya. Encik pun ada satu. Warna biru. Weee~

.

.

.

Semalam...

Semalam pergi shopping. Mengubat hati yang lara. Dapat Palms baru. Thanks Mummy!!! LOVE U!!! XOXO!!!

TAMAT



OOps…

P/S : Semalam YM dengan H. Dia tanya. Wani dah tunang? Masih tersebar lagi rupanya kisah ini. Hari tu A dah tanya ketika terserempak di Mid. Kepada SAGACIOUS, saya belum bertunang lagi. Apakah dengan ini bermakna dah kena bertunang? Urm...


BENAR-BENAR SUDAH TAMAT.

tak boleh lupa.

setiap hari yang bermakna dan gembira dalam hidup, saya mahu awak rasainya. agar awak tahu saya selalu doakan kebahagiaan awak. setiap kesakitan dan kesedihan yang saya lalui saya tidak mahu awak hadapinya. kerana saya tidak sanggup awak sakit seperti saya. setiap waktu yang bernyawa, setiap saat yang berlalu, saya nak awak tahu yang saya sentiasa ingat awak.

Ya ALLAH. berikanlah kesihatan yang baik kepada pemberi msg ini.

kerana.

no harm. just luahan.
kdg2 kn. xgune kita kate manis2 utk jaga hati org lain. lbh2 lg tnpa kita sdar, org lain tu dah rs sgt terkilan ngn kite. bile bkate2 maybe cm takut2 suaranya. tp, hakikatnye, org lain tu pendam kerinduan yg tak terzahir dgn kate2. Hargailah org yg ade di sekeliling kite. N fahamilah kesibukan insan lain.

2009-05-25

isnin again.

pg td dgn sgt smgt bjln2 dgn ibu. jln je? bit by bit lah. mane boleh terus lari 20 km. xp maka, berjlnlah dgn ibu. n watlah rutin harian. n akhirnya, berjaya abiskan novel syaba. naza!!! akk dh abis bc dah. yay. dan terbitlah byk sgt keinsafan dalam diri. tp xnk tulis dlm post ini. post akn dtg. bila rasa sgt tak tahu nak buat ape. maka, wujudlah post itu.

ok2 smbg. 23hb bitdi naem n miny.24 bitdi zaira lak. 25 bitdi ecah. lupa2. syawal 21 hb. moga mereka2 ini dikurniakan umur yg pjg. murah rezki, gembira slalu. success always. bahsia dunia akhirat. amin.

moga jugak. adik2 xkira lah adik kndung ke, angkat ke, tolak ke dpt smbg pmbljrn dgn cemerlang n dpt give back to the masyarakat ISLAm sesungguhnya. amin.

alahai. mlm ni nape lah rs cm sebak. berusaha, k?

hari ahad

rumus yg penting untuk hari ahad.

hari ahad=breakfast roti canai.

oleh are2. if not, dia akan merajuk the whole day n taknak makan. sebab tu dia leh maintain kurus. tak macam dia nye eldest sis ni. aduh. staying at home means= makan+makan+makan.

sangat2 bahaya ok.

nanti jumpe kwn lame, abislah. xpe2. esok pagi. 7 a.m. go go jia you!!!

2009-05-23

SAHABAT

yg patah tumbuh.
yg menyepi berganti.
namun pengganti tu takkan sama dgn yg menyepi.
yg menyepi tetap dirindui.

2009-05-22

feeling good.

at home. wandering around. helping mummy killing the flowers. being wicked witch. suppose that, when ur done wif ur studies, ur released from stress. but. i'm not. i'm confused. its not confused. peeps r making me confused. but i shouldn't blame others. ok. fine. just. plz. stop. go. away. far. n im wishing hard. may my wish granted. text me. ok then. fine. i'll go. sori i disturbed. thanks 4 being there b4.

one more thing. i hate PJJ...!!!

2009-05-20

Kita Anuar Zain

Kita - Anuar Zain

Alasan demi alasan

hidup ini memerlukan

arah dan tujuan untuk

terus perjuangan

mengapa sering terjadi

penindasan dan penghinaan diantara semua insan

di dunia

bersama kita

menghadapi

dugaan menimpa

saling hormati

dan hargai

usaha bersama

Chorus :

Tunjukkan dunia

apa gunanya oh orang kita

jangan dipersiakan kemampuan yang ada

kita tiada beza

walaupun hanya sedikit masa

dengan keyakinan pasti kitakan berjaya

2009-05-16

selesai sudah...

16 mei 2009.
tamatlah sudah mppb di matriks. seperti biasa, ku berangkat pulang. niat untuk ke putrajaya terpaksa dibatalkan atas sebab2 tertentu. mungkin ada hikmahnya tak dapat ke sana. seperti biasa, pada hari kepulangan, beramai2 bermain boling. tapi ku tidak turut serta. sbb... nk blk umah cepat...!!! xcaya sungguh. jumaat mlm tido dkt 3 jam jek. lps miting after bbq tu, dlm kul 3 smbg miting blk. sume pun muke cm dh nmpk bantal, katil jek. dlm 4++ abs mitingnye... dkt2 kul 7 bgn siap2 packing.. yelah kan... nk balik umah kan... lalala~

okayh...cm biase... lepas mppb, haruslah report ape2 yg jd kn... alhamdulillah, kali ni, ok jek semuanya...evntho flu xramai... udean, bulat, maaz, aidah, n syaa dtg lwt... tp aidah nye blk khms... lg berempat stay smpi sbtu...well, setiap prog akn ade cacat celanya... n alhamdulillah cacat cela tu dpt dicover... smoga, akn dtg xblaku lg... mslh ngn students, normal. menjadikan kite smakin sbr. kn aina kn? ngn lctrr? no komen... huuu... ngn fc2 pun ok jek... sume blh wat keje... n have fun at the same time..xla workaholic sgt... kepada semua, sy mintak maaf andai terkasar bhs, terlepas ckp sama ada sengaja atau xsngaje... hope mppb kali ni jdkn kite smkin matang n semoga ukhwah kita berkekalan... SEMOGA KITA MAKIN MATANG, OK?

fc2 guls terancam dgn sorg fc guy ni... dhla bhgn keselamatan. ptutnye, tlg jg keselamatan org len. tp die yg jd ancmn. uih, bhy sungguh. cmne ek nk bg die ni taubat?

n jmpe ade fc dr semesti. semesti Vs seseri. sape menang? tunggu lah...

jumaat pg, ade cheer war. cluster A mou ngn cluster B utk fire cluster C. sape yg menang? sir umum kate cluster C. hakikatnya? =)

n yg xdilupakan, aina dan sesumpahnya. semua orgla kena. naseb baik xkena... sumpahan berangkai tu... n sumpahan akn blaku klu bulat kawen umur 23 thn. amin.

penyakit kerut yg menular kali ni... ramai dh terkena... alhamdulillah. xde smpi masuk wad...

kali ni pjlnn blk naik kmtr x ditemani bodyguard. bulat n akmal. huuu... tp, xpe. aina ade. anybody pun ok. n kite tersempak ngn ehem2 yg nk jmpe mmbr kt dlm kmtr kn aina? =P

p/s: snanye byk nk dicitekan... tp, tak tercite... bilelah skt tekak ni nk ilang... sore rock ni...

2009-05-11

di matriks sudah...

hari ni hari isnin. che kat matriks la ni. pasai apa? biasala. la ni kan musim orientasi pelajaq baru matriks hat yang pst. che jd tukang rasa mknn b4 bg kat fasi lain. abis la che gomok. hahah. tipu je. che jd bhgn makanan. bantu2. harap2 membantu la kan. ksian kat ktua mknn. dok penin aja. takpa. dah setel dah. alhamdulillah semua dapat makanan. tapi kan. tak sat jumpa ngan teacher bi, miss roziah. beliau kate che dh kuruih. wahahah. seronok. urm. apa lagi nak habaq na. yg che tau, bermulalah episod sebagai fasi yang sebenar. walaupun kali ni tak brapa ramai "FLU" tp fasi hat lain ok2 aja. depa baguih la. semoga kali ni berjalan lancar. dhla SAKIT TEKAK...!!! uhuk uhuk. minumlah ubat batuk cap ibu dan anak. jumpa org kuala ketil kat cni. ok2. lain kali che post lain na. xtau nak kata apa dah. cuma satu lah. fasi ramai la kali ni. xigt nama2. takpa2. amek masa na. wah. dah 550 ptg dah. urm. nak kluaq dh la. dh la che' main bukak blog ni kt kmptr kt lib. ooops. =P

dan yang tak dilupakan. kepada insan yang tersayang dan sahabat2 yang tersayang,
ALL THE BEST UNTUK VIVA N TESIS...!!!!
BERUSAHA...!!!
PN NORAINON CKP YAKIN BOLEH TENTU BOLEH...!!!

2009-05-05

viva 4ever...

yesterday. it was a viva day. I lala all the way around. very boring. my topic is more on equations. so, equation it is. just say whatever. i ain't listening. lalala~ my session ended early yesterday. it's around 330 pm. where else it's suppose to end at 345@4. linda's session ended late. around 5. 'I' belanja me kebab. I guessed she belanja evrybody. thanks.
n the night b4, my room is like a disco/karaoke(how is spelled?). u have songs. n dancing. but only 3 peeps n room. layan. =P n now, nothing much. but i'm relieved edi. so, gonna read 4 last exm 2moro. break a leg...!!!

my heart is singing kmns song edi.

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681