Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2010-10-12

NBSB.

Salam.

Itu hari saya ada terjumpa satu quote ini. Terus copy pergi hantar ada gadis ini. Dia jenis macam, cool je tiada bf semua. banyak gf. Setahu saya lah. Tak tahu kalau senyap senyap dia ada. Itu privacy dia. Kalau dia mahu cerita, saya dengar. dia tak mahu, tidak apalah. Eh, kalau cerita macam ini kira mengumpat kah? 
"UGLY GIRLS have 100000 EXs and 10 Boyfriends while pretty girls are like NBSB or a few EXs and are single. "
Bukanlah nak kata kalau ada bf awak itu ugly ke apa. It's just macam, kalau tiada bf itu tidak apa. Kalau dah ada bf, tu jangan nak menggatal nak pergi gaduh gaduh sebab nak break sebab nak jadi single konon single itu pretty. Awak pun pretty juga. Alah, semua manusia pun cantik, pretty, beautiful.

Macam dalam lagu Barney,
"You're so special you're the only one you're the only one like you."
Terpengaruh sangat dengan Barney. Hehe.

Macamana ye nak cakap. Saya dikelilingi dengan insan insan yang macam ini. NBSB ini. No boyfriend since birth. Macam kagum juga dengan mereka. Macam tak sabar mahu tunggu mereka kahwin. Nak tengok siapa the lucky guy. Hehe. Jenis yang preserved. =)

Ada kawan lelaki ini nak pikat salah seorang dari adik adik saya. "All the best lah. Kalau pape jadi, aku cari kau. Dia ni jenis preserved tau. NBSB." "Baguslah. Aku pun tak pernah ada GF." Komen saya? Kalau dah jodoh, kan. Sebab, kadang kadang kan, kita rasa kita kenal seseorang. Mungkin kita salah. Dan manusia boleh berubah. Kepada yang lebih baik. =)

Sekarang macam, siapa yang lebih tua dipanggil kakak, abang, yang muda dipanggil adik. Tak kira adik kandung ke tak. Besar betul famili. Hehe.

Kalau tak ikhlas, buat apa pun tak jadi. Usaha doa tawakal.

No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681