Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2010-10-20

3 tahun.

Salam.

Saya tak boleh kalau tahu ada orang lagi susah dari saya. Seboleh boleh mungkin nak tolong. Nak ada sama sama susah dengan dia. Tak kiralah siapa pun. Tambah tambah kalau saya dapat tahu orang yang saya sayang sakit.

Dia kata, Dr kata, dia ada lagi 3 tahun. Tapi itu tahun lepas. Jadi ada lagi 2 tahun. Tapi ajal dan maut ALLAH yang tentukan. Boleh jadi kurang dari 2 tahun. Boleh jadi juga lebih dari 2 tahun. Boleh jadi juga, dia akan sembuh seperti sediakala. Hari ini, dia kata dia tak lalu nak makan. Makan makan. muntah balik. Mesti badan dia lemah. Ya ALLAH, berikanlah dia kekuatan. Setiap kali saya rasa susah, bila saya teringatkan semangat dia, sedikit sebanyak jadi kuat semula. Jika, dia dalam keadaan entah sudah berbulan bulan stay di hospital tak keluar keluar pun masih boleh tabah hadapi kehidupan dia, takkan saya yang punya keadaan fizikal  yang sihat ini tak boleh? Takkan tak rasa malu dengan dia? ALLAH s.w.t. takkan beri hambaNya dugaan yang kita tak dapat tempuhi. Percayalah. 

Adikku sayang, bertabahlah anda. Saya tahu anda kuat. Kak wani sayang kan kamu. =)

Kalau tak ikhlas, buat apa pun tak jadi. Usaha doa tawakal.





No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681