Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2010-01-10

Option kedua.

Salam.

Entri kali ini mungkin agak beremosi.


Di sebalik berdirinya insan bernama cahaya ni, ada ramai insan2 yang sentiasa ada untuk memberi sokongan tak kira semasa susah atau senang. Juga insan-insan yang sentiasa mengingatkannya agar tidak sesekali lupa akan ALLAH s.w.t. Dan insan itu termasuklah adik itu. 


Satu hari itu, semasa sedang berbual2, dia kata, "adik ada 2 option sekarang ni, untuk fokus pada study and still ambil berat pada akak @ fokus pada study dan wat xtau apa2 yg jd pd akak. Akak nak yg mana?" Saya jwb, "Yang kedua". Ya, saya tipu. Dan dia sendiri tau apa jwpn sy sbnrnya. Dan sy sedar ada perubahan pada nada suaranya. Berbau hampa dan kecewa. Kenapa sy jwb kedua? Biarlah sy dan DIA yg tahu.


Sejak dari hari itu, smpi skrg, dh xcntct ngn die dh. Pernah tapi tiada respon. Dan sy xmahu ganggu dia lagi. Tempohnya bukanlah lama sangat pun. Dan mungkin saya yg terlalu beremosi. Ya. sy rindu. Tapi... Andai adik baca, akak minta maaf byk2 kalau spnjg kita kenal ni akak banyak buat slh ngan adik, nyusahkan adik. Terima kasih juga sebab selama ni selalu luangkan masa, wang dan tenaga untuk akak. Terima kasih juga kerana selalu mengingatkan akak tentang ALLAH s.w.t. Akak harap adik berjaya dunia akhirat. Amin. Akak sygkan adik. =)


Dan tika dan saat ini, andai sy diberi peluang untuk putar balik masa, sy akan putarkan kepada saat2 sebelum sy menyebut "OPTION KEDUA" kerana saya tidak mahu kehilangan permata yang bernilai ini.


Biarlah sy nak sygkan seberapa ramai org yg saya suka. Seberapa ramai adik2. Biarlah sy nk ucap kata syg kpd mereka. Kerana sedikit sebanyak ia menggembirakan sy. Bukankah kita harus menyayangi insan2 sekeliling kita? 


Dan hari ini pula, saya xberkesempatan untuk bertemu dengan adik2 yang juga selalu mengingatkan saya dengan ALLAH s.w.t. Izwan+Naqib, akak minta maaf xdpt nk jumpa kali ini. Rasa sgt serba salah dengan Izwan. Sbb die dtg dr jauh kan. N entah bila dpt jumpa lagi. Dan mungkin juga ALLAH xjumpakan kita kali ini utk bg kt jmpa dlm suasana n keadaan yg jauh lbh baik lps ni. 


Dan mungkin betul juga kata2 ini, "Giving up doesn't always means that ur weak. Sometimes, ur just strong enough to let go." Am I strong enough to let go? Sedangkan kita tahu yang semua yang kita ada kat dunia ni pinjaman DIA semata2. Dan Bila2 masa je DIA boleh ambil balik. Yup. Bila2 masa je. 


 

3 comments:

si buta warna said...

insyaallah ad hikmah

Ain bintu Amir said...

steady alwani~ i know u can do it dear~ =)

Unknown said...

kak wani....lama daku x melawat ke blog kamu..sapa adik etoo?

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681