Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2010-01-27

49 Keistimewaan Wanita (3)

Salam.

Sambungan Keistimewaan Wanita. Part 3. Hayatilah. =)


“Sekadar renungan buat insan yang bergelar wanita.

Ketahuilah betapa istimewanya menjadi wanita.

Betapa bertuahnya menjadi wanita.

Bersyukurlah kerana menjadi wanita.”



21. Wanita yang hamil akan mendapat pahala ibadat di malam hari.


22. Apabila seseorang wanita mulai sakit hendak bersalin, maka ALLAH s.w.t. akan mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad di jalan ALLAH.


23. Wanita yang bersalin akan mendapat pahala 70 tahun solat dan puasa dan setiap kesakitan pada satu uratnya akan dikurniakan oleh ALLAH s.w.t. satu pahala haji.


24. Apabila seseorang wanita melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.


25. Sekiranya seorang wanita meninggal dunia di dalam tempoh 40 hari selepas bersalin, dia akan dikira sebagau mati syahid.


26. Seorang wanita yang menyusukan anaknya dengan susunya sendiri akan mendapat satu pahala dari setiap titis susu yang diberikannya.


27. Jika seorang wanita menyusukan anaknya hingga cukup tempoh (2 1/2 tahun), maka malaikat-malaikat di langit akan mengkhabarkan berita gembira bahawa syurga wajib baginya.


28. Jika seorang wanita menyusukan anaknya yang menangis, maka ALLAH s.w.t. akan memberikan pahala satu tahun solat dan puasa.


29. Seorang wanita yang menghabiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapatkan pahala seperti membebaskan 20 orang hamba dan dosa-dosanya akan diampunkan oleh ALLAH s.w.t.


30. Seorang wanita yang menghiburkan hati anaknya, maka ALLAH s.w.t. akan memberikan 12 tahun pahala ibadat kepadanya.

 





No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681