Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2010-01-15

Lebih dari cukup.

Salam.

Aku rindu.

Aku rindukan kau dan kau dan kau dan dia dan dia dan kamu dan mereka dan awak dan kamu dan mereka.

Kalau nak tulis semua nama, takkan cukup.

Rindu.

"Apa yang nak buat bila kita rindukan seseorang?", ada junior tanya di bukumuka.

Aku jawab," tengoklah gambar mereka" "doakan kesejahteraan mereka"

Dalam hati berkata2 pula, bila tengok gambar, tak cukup. Rasa nak pergi sewa kapal terbang persendirian dan pergi jumpa mereka.

Tak kiralah kat skudai ke, kat kampung gajah ke, kat hospital XXX ke, kat dungun ke, kat melaka ke, kat taman melati ke, kat okayama ke, kat usu ke, kat wisc ke, atau satu bima sakti sekalipun.

Tapi... Biarlah. Dapat tau mereka sihat pun sudah lebih dari cukup. Ya. Lebih dari cukup.

Alwani, cukup. Kenapa tiba2 emo sgt ni???


Sakit bila seorang kenalan buat kita terluka. Tiba2 dia pergi. Tapi bila dia datang balik, kita macam still menerima dia. Dan tiba2 dia hilang semula. Kerana SAYANG. Walaupun dia hanyalah seorang kenalan.



Be nice to those surrounds you. Spread the love. It will be worth it. InsyaALLAH. =)




2 comments:

ijad said...

selamat tahun baru...

CaHaya said...

selamat. musykil2.

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681