Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2009-10-22

Satu hakikat kebenaran realiti fakta yang dari dulu che' susah nak terima

Salam.

Entri ini agak beremosi. Menunjukkan the negatif side of me. Selama ni macam bagi nasihat kat orang la ape la kan. Tapi, saya pun beremosi. Bagilah can kat che' pulak. Maafkan che'.


Ok. Bukanlah pape sangat. Tapi ada satu hakikat kebenaran realiti fakta yang dari dulu che' susah nak terima. Taknak cakap detail sangat.

Kesimpulannya, wahai insan-insan kat luar sana. Jika rasa macam taknak kawan dengan saya seumur hidup tapi hanya untuk sementara waktu sahaja, Atau hendak berkawan semasa saya gembira sahaja atau bak kata orang, habis manis sepah dibuang(ada kaitan ke?), sila jangan berkenalan dengan saya. Sila jangan cakap hi. Atau beri Salam. Sebab bagi saya, persahabatan itu bukanlah untuk seminit, dua minit, sehari, sebulan, setahun. Tapi untuk seumur hidup. Jangan buat saya suka berkawan dengan anda. Jangan layan saya dengan baik. Sila annoykan saya dan paksa-paksa saya buat sesuatu yang SANGAT melanggar prinsip saya. Gerenti saya tidak mahu anda berkawan dengan saya untuk seumur hidup saya. Dan tanpa rasa serba salah, saya tidak akan membalas message atau mengangkat call anda seperti yang pernah saya buat pada encik H dan encik F dan encik L(Mereka ni lahir tahun 1987).

Oh. ada lagi satu. Jangan buat baik dengan saya sebab nak mengorat adik saya sedangkan awak tak pernah jumpa adik saya tapi sebab tahu saya ada adik perempuan maka anda mulalah nak baik2 dengan saya dan desak2 saya bagi no fon adik saya dan suruh saya bagi peluang untuk awak ngorat adik saya dan saya mula membayangkan yang anda nak berkawan dengan saya sebab nak mengorat adik saya je. Macam encik L. Ada pepatah ke apa tah yang kata. Buatlah baik dengan semua orang di sekeliling anda. Jadi, jika rasa saya macam layan anda baik sangat, silalah jangan salah faham. Saya layan anda baik sebab anda ni orang (kucing pun saya layan baik kdg2. lagi2 Mama). Ada juga pepatah kata spread the words~ Jadi, kawan2, ya, saya sayang kamoo. Kerana kamoo kawan saya. Kalau ada orang nak salah faham juga, entahlah. Maybe bagi kamoo, leaving is the best solution. Tapi, kamoo kawan saya, pandai2lah saya tanggung risiko sebab menjadikan kamoo salah seorang kawan saya. Sekian, itu sahaja mengenai satu hakikat kebenaran realiti fakta yang dari dulu che' susah nak terima. Maaf sekali lagi.

Bukankah berdosa memutuskan silaturrahim?

Ikhlas kerana ALLAH Taala. Kan bagus kalau semua orang kat dunia ni ikhlas berkawan. Macam Encik Villa. =) 

P/S: Tengah cari balik kawan2 lama time sekolah dulu. Sangat2 maaf kerana lama menyepikan diri. SESERIans especially.

P/P/S: Taklah emo sangat kan? Hehehe~

P/P/P/S: I hated it so much when someone says goodbye. Ini adalah kali keempat. Ada lagi sape2 nak say goodbye? Kamilah? U don't mean it semalam, kan?

P/P/P/P/S: I'm so not good when it comes in giving explanations. tak suka. Lagi2 bila with that kind of explanation, it shows what i actually felt. 


2 comments:

Unknown said...

npe cte sal sy xde lme,,,
encik A,,,
huhu

Noru Amran said...

nak ke? meh sy masukkan nama awk.

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681