Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2009-10-29

Berpendidikan tak bermakna terdidik.

Salam.

Bertemu lagi.

Sebenarnya dah lama dah nak cakap pasal ni. Boleh amek macam2 isu untuk dipertikaikan. Ok. Berpendidikan tak bermakna terdidik. Tak percaya? Terpulanglah. Taknak paksa. Che' percaya. =) Sebenarnya itu adalah salah satu ayat ada seorang pendidik masa kat satu institusi pengajian. Banyak yang beliau ajar kat che' dan kawan2 che'. Maybe xdelah die btul2 ajar che'. Tapi cam ada sekali tu borak ramai2 dengan pendidik tu lepas ada majlis ini. Sekejap tapi banyak input.


Ada sekali tu. Baru habis cuti. Tak ingat cuti apa. Cuti seminggu time tu. Cuti raya kot. Balik kolej awal. Jadi mestilah sunyi kan. G toilet. Urgh. Sangat lah kecewa. Ada orang tak flush! Geli. Come on lah. Perempuan kot. Pastu tak jaga kebersihan. Ke sebab dah biasa sangat sebab kat umah ada PR yang buat semua benda. Ish. Che' sangat tak boleh terima. 


Dah ada tampal notis kat sinki tu dah. "Jangan buang sisa makanan kat dalam sinki." Pantang betullah. Pastu bila tersumbat2 nak bebel. Padahal dia yang buang kat sinki dan menyebabkan berlakunya penyumbatan sinki. Dush3! Tumbuk berkali2. Lepas tu bila kata rakyat Malaysia pengotor ramai yang marah2. Haha. Bukan memang betul ke? Ok. Betulkan sikit statement itu. Kebanyakan rakyat Malaysia pengotor. Lepas tu ramailah pula nak perasan yang dia bukan pengotor. Lalala~



Tadi. Jalan2 kat luar bilik lak. Dekat depan tv. Ada sampah kat atas sofa itu. Hish. Macam Tau je siapa punya ni. Bukan ke dari kecik kita diajar untuk buang sampah ke dalam tong sampah? Oklah. xpe2. Sekarang masing2 busy nak exam kan. So macam tak teringat hal2 lain. Ok2. Tak baik tau buruk sangka.


Come on lah. Yang buat tu student U. Pelajar Ijazah. Kalau kanak2 tadika mungkin boleh diterima lagi. Oh oh oh. Lupa. Tak belajar etika. Lepas ni nak cadang kat U untuk wajibkan belajar etika. Dan bukan student2 tertentu je. Nanti student takle la guna alasan, "etika tu ape? tak pernah belajar pun?" Lepas tu pak guard boleh minta kad matrik n saman! yay! Haha.


Semalam pula ada junior cerita. Cantik tapi pengotor. Urm. Lagi satu hal. Tapi kan. pape pun, berbalik kepada agama lah. Kalau orang tu betul2 menghayati agama yang dia anuti. Tak kiralah Islam ke, Kristian ke, Hindu ke kan. Tapi mana2 agama pun menggalakkan penganutnya berakhlak mulia. So, kalau seseorang tu betul2 menghayati, mesti tak buat benda2 pelik macam ini kan? Tepuk dada, tanya iman.


Tts~ 

P/S: Apa yang saya merapu ni? Ok sudah 2.30 pagi. Tapi taknak tido lagi. Gudnite Aina!


kredit gambar: http://loopdreamer.wordpress.com/2009/06/30/mengelola-sampah-mengelola-gaya-hidup/

7 comments:

Anike MK said...

"Perempuan kot"???

nape ade kot? kamu xtaw ke kamu masuk tnds lelaki ke pompuan?

CaHaya said...

hahaha. kimi jahat! =P
sepatutnye tu tandas perempuan. xtau la kalau ada laki masuk situ masa ketiadaan kami ke kan.

noin said...

huhu
rimas ngn insan2 takde kesedaran neh..

CaHaya said...

ain: kena saman baru mereka sedar kot?

sanchez said...

eeeeeee,,,,,
pompuan...
besela,,,,
huhuuhuu

CaHaya said...

sanchez: eleh. mcmlah lelaki tak. Cuma sebab saya cite pasal perempuan je kat sini.

noin said...

yupsie,
ugut ngn duit baru nk berubah..
itulah most of human nye sikap. huu

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681