Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2009-10-04

Hujan.

Salam.
Sebenarnya apa yang nak diperkatakan TIADA KAITAN pun dengan topik di atas.

Cuba bayangkan ini. Selama ini kan, tiap2 hari kita dengan orang itu. Buat kerja sama-sama, ingat-mengingatkan and apa-apa jualah yang menggambarkan KEBAHAGIAAN dan KEGEMBIRAAN.

Sekarang, orang itu dah TIADA. Ok, ada, tetapi dah TIADA KEBAHAGIAAN dan KEGEMBIRAAN macam dulu dah. Sebab, orang itu dah ada TANGGUNGJAWAB lain. So, nak buat macam mana? Rasa LOST? Haah. Maka, pengajarannya, KITA kena jadi INDEPENDENT dan bukannya DEPENDENT. Dan JANGAN HARAP orang tu akan tolong lagi. Jadi, JANGAN nak NGENGADA sangat nak ngadu-ngadu. Kita mesti tahu buat KERJA SORANG2(mcm LONERANGER tak kalau wat kerja sorang2?) Ok.

Post ni nampak macam sangat NEGATIF ke ek? Hohoh. Tapi, salah ke kalau sesekala kita mengharap SEORANG ITU untuk ADA? DATANG bila nak and PERGI bila kena pergi. LANTAKLAH. Cuma, ada orang kata, I SCRATCH UR BACK, U SCRATCH MY BACK. Buat baik dibalas baik. Tapi, JANGAN TERLALU MENGHARAP yang akan ADA ORANG scratchkan balik ur back tu. Ikhlas kerana ALLAH. Itu yang sebaik-baiknya.

Sekian. Wassalam.

P/S: seorang itu boleh jadi siapa2 yang anda nak. kucing kat blok pun boleh jugak. tapi kena tukar jadi seekor itu.

P/P/S: Jangan main-main dengan hati dan perasaan orang lain. Nanti memakan diri. Kan kan kan?

2 comments:

Teja Evalea said...

egt lagu ujan td hahak..
ye2 bkak entry neh..

Noru Amran said...

alah, cik ain tertipu ke?
soriii...
minta hujan rupanye...

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681