Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2010-07-27

Let's laugh. =)

Salam.


Here I have some jokes to share. Obviously not mine. I hope you people enjoyed it. Here goes...



B.I.
Ayah : Kenapa B.I. awak ni ni asyik dapat kosong je? Kenapakah? 
Anak : Eh, ayah. Tu bukan kosong. Tadi cikgu dah kasi bintang banyak banyak kat kawan-kawan lain. Ada dapat 5 bintang. Ada dapat 4 bintang. Bila turn adik, bintang dah habis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.


SUDU
Doktor : Encik kena makan ubat ni 3 sudu setiap hari.
Pesakit : Eh! Tak boleh doktor.
Doktor : Kenapakah?
Pesakit : Sebab kat rumah saya ada dua sudu je.



WALK-IN INTERVIEW
Suatu pagi Mamat dan rakannya Arif sedang berjalan-jalan di bandar. Tiba-tiba Arif teringatkan sesuatu.

Arif : Mamat, bukankah kau ada temuduga hari ini jam 10 pagi? Sekarang dah jam 10. Nanti kau lambat sampai!
Mamat : Ya, aku tau. Aku on the way nak ke sanalah ni. 
Arif : Kau dah lambat ni Mamat. Apa kata kau naik teksi atau bas, cepat sikit kau sampai.
Dengan bersahaja Mamat mengeluarkan sekeping kertas dan diberikan kepada Arif.
Arif pun membaca surat tersebut.

" Tahniah anda berjaya dalam "WALK-IN" Interview"
Sebab itulah aku cuma jalan kaki sahaja. 



TIADA OTAK
Telah berbulan lamanya Pak Pandir mengalami sakit kepala yang amat sangat. Pada suatu hari, dia pun pergi berjumpa doktor.

Doktor : Saya sebenarnya serba salah hendak memberitahu Pak Pandir ni. Tapi Pak Pandir kena menerimanya dengan sabar. Pak Pandir telah menghidapi penyakit barah otak.
Pak Pandir : YAaaahhhhoooooooooo!!! 
Doktor : Erm, Pak Pandir fahamkan maksud saya ni? (kebingungan)
Pak Pandir : Tentulah saya faham, apa Tuan Doktor ingat saya ni bodoh ke?
Doktor : Habis tu kenapa Pak Pandir gembira sangat?
Pak Pandir : Ye laaa... Sebelum ini, isteri saya, selalu marah marah saya. Dia selalu cakap saya ini  "tiada otak". Dengan berita ini, ia membuktikan yang saya sebenarnya ada otak.



AKU ADALAH JAGUNG
Seorang lelaki sakit mental telah menganggap dirinya adalah jagung dan terlalu takutkan ayam. Apabila ternampak ayam dia akan lari lintang-pukang kerana menyangka ayam akan mengejar dan memakannya. Dia dimasukkan ke rumah sakit jiwa. Beberapa bulan selepas itu, doktor pun melakukan ujian ke atas lelaki itu bagi menganal pasti sama ada dia telah pulih ataupun tidak.

Doktor : Adakah kamu tahu siapa diri kamu sekarang?
Lelaki : Ya doktor.
Doktor : Siapa kamu sebenarnya?
Lelaki : Saya ini manusia doktor.
Doktor : Ya kah? Bukan jagung?
Lelaki : BUkan doktor.
Doktor : Kamu takut dengan ayam?
Lelaki : Tidak doktor.
Doktor : Hmmm... Nampaknya kamu dah sembuh.
Lelaki : Tapi kan doktor...
Doktor : Kenapakah? 
Lelaki : Ayam tahu tak yang saya dah berubah jadi manusia? 
Doktor : @#$%^&*!!!







2 comments:

NHAR said...

kah kah kah
kak la, nak lawak lagi

Anonymous said...

hahahaha...
i want more k.wani!!
nak33!! ^.^
-pengumpul bunga-

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681