Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2009-11-25

zaman silam. Tak nak ubah.

Salam.

Pernah terfikir tak tentang soalan ni.

Kalau anda diberi peluang untuk mengubah sesuatu di zaman silam, apa yang anda ingin ubah?

Jeng jeng jeng.

Jawab jawab.

Nak ubah untuk zaman sebelum berat jadi 55 kg?

Nak ubah sebelum makan kacang pastu muka naik jerawat?

Nak ubah sebelum membuat pilihan untuk beli beg yang last2 tahan seminggu jep?

Nak ubah sebelum membuat pilihan beli baju yang terkoyak lepas baru pakai untuk 2 kali?

Che' bagi kalian peluang untuk fikir.

Kalau che', hehe...

Che' nak ubah...

Well...

Honestly saying, che taknak ubah pape.

Che' gembira + bersyukur dengan apa yang che' ada sekarang. 

Memanglah cam ada sejarah, geografi yang macam2 tu kan.

Tapi, kalau tidak berlaku apa yang berlaku, che' tak kan merasa apa yang dah jadi tu.

Dan takkan wujud che' yg sekarang ini. Cam che yg skrg sgtlah hebat ke ape kan. 

Che' ada Familia. Ada Encik. Ada sahabat. Ada kawan2. Ada teman2. Ada adik2. Ada abg2. Ada kakak2. Yang selalu akan marahkan tegurkan che' kalau che' cam serabut2 ke ape and selalu akan tadah telinga atau tahan mata utk bc/dgr cerita2 che' yg bosan2 itu. Hehe. 

Sebab apa2 yg dah pernah jadi dulu tu tak jadi, che' takkan ada kat tahap ini. 

Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Samaada kita sedar hikmah itu cepat atau lambat sahaja. 

Alhamdulillah. Syukur padamu Ya ALLAH.


 


No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681