Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2009-12-04

jangan terlalu gembira sebab...

Salam.


Beberapa hari ni che' berjalan2. Meeting. Dating. Discussion. Semua pun boleh. Gembira? Gembira sangat. Sebab dapat jumpa Cik Efa, FC KMNS yang sudah lama tak jumpa. 2 tahun lah juga. Taklah sangat lama. Compared to kawan2 Seseri dulu kan? Happy happy happy.


Dalam happy itu juga pun, che' macam merajuk terasa membawa diri dengan beberapa orang. Kejam kan. Merajuk je tau che' alwani ni. Che' pentingkan diri. Ya saya pun kadang2 ego, pentingkan diri. Maaf.


Pernah dengar tak ada kata2 "Jangan terlalu gembira nanti kita akan bersedih". Saya gembira tapi ada insan2 yang dikenali sedang sedih. Dan Che' yang kononnya merajuk semua. Sedangkan insan itu sedang ada sesuatu yang difikirkannya. Kejam kan. Kejam kan? 


SImpulkanlah simpulan sendiri. Jangan pentingkan diri dan fikirkan perasaan kita sorang jep. Mungkin ada insan lain yang sedang perlukan kita. =)


No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681