Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2009-12-31

Hadirnya 22 perginya 2009.

Salam.


Umurku sudah meningkat. 22. Bermakna 2009 hampir melabuhkan tirainya. Dan Alhamdulillah aku masih diberi peluang untuk bernafas dia atas muka bumi ini di samping kelurga, dia dan sahabat2 yang tersayang. Tak disangka kan? Pejam celik pejam celik, sampai jua. Dengan harapan, ibadatku juga akan bertambah selari dengan pertambahan umurku ini.


Tahun 2009 menyaksikan jatuh bangunku dan berjuta2 kenangan manis dan pahit yang tak dapat diungkapkan dengan kata2. Manis kerana pasti tidak dapat diulang lagi saat2 itu. Pahit kerana tidak mahu diulangi dan menjadi pengajaran buat diriku ini. Alhamdulillah jua kerana aku dikurniakan keluarga, dan sahabat2 yg setia di sisi di saat aku yang terleka dengan nikmat dunia ini. Terima kasih ibu bapak, keluarga dan sahabat2 u know who u r.


Moga aku diberi kekuatan untuk meneruskan kehidupanku. 2010 hampir menjelang. Impian yang masih banyak belum terlaksana. 2009 yg telah pergi dibiarkan pergi. Aku inginkan kejayaan dunia dan akhirat, Moga ia dalam genggaman. InsyaALLAH. 


Moga tahun 2010 ini kita lebih baik dari 2009. =)



No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681