Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2010-03-15

Si kecil pun punya kehidupan.

Salam.

Sedang enak ku memecahkan kepala memikirkan assignment Investment, si kecil itu telefon. Ku jawab. Katanya, entah mengapa pagi ini, dia hilang semangat untuk belajar. Pelbagai kemungkinan diberikannya. Mungkin.


Yang berputar2 di benakku di saat itu adalah, mungkinkah kau tahu kekusutanku sekarang. Investment oh Investment. Tidak. Dia tidak tahu. Lalu, ku bertindak sebagai seorang kakak. Mendengar. Dan mendengar. Dipintanya agar aku tidak marah. Aku tidak marah. Tapi aku menangis. Walau betapa sayangnya aku pada dirimu, adikku. Aku tidak boleh menghalang kehendakmu. Menghalang kehidupanmu. Kerana kau pun punya kehidupan. Kau juga berhak untuk mengatur langkah2 hidupmu.


Di fikiranku jua, satu hari nanti, aku pasti kau tidak perlukan kakak ini lagi. Kerana kau sudah jumpa kehidupanmu. =)







2 comments:

n.a.z said...

sronok dpt kakak yg sygkan adik dia..tetibe je terigt kat kakak..rasenye dah sebuln x dgr suara die..

kenapa satu hari nanti si adk dah x perlukn kakaknya???

bila kita dah jumpa kehidupn kita sndrik kita kena lupakn org lain ke???

CaHaya said...

call lah kakak~ =)

urm...
sebab... adik dia dah jumpa insan2 yg lbh tersyg. dan kakak ni tak rasa dirinya diperlukan lagi. ayat sedih je. haha.

tak tak. itu terpulang kepada diri insan itu lah. i kalau boleh mmg tak nak lupakan. dah sayang kan.

mesti pening ngan my statement ni kan?

ada sesetengah org tu lebih kompleks dr yg disangka. =)

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681