Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2011-03-04

Terbang burung terbang.

Salam.

Ada seekor burung ini. Saya sayangkan burung itu. Sangat. Selalu bagi makan bila dia minta makan. Kadang kadang, dia tak minta pun saya bagi. Sebab dah sayangkan. Masa pun berlalu. Si burung ada cita cita. Burung kata, dia mahu berjaya. Mahu tolong kawan kawan dia. Mahu guna ilmu yang dia ada. Mahu terbang tinggi di awan nan biru.
Berat rasa hati. Tapi pastilah saya mahu burung itu gembira. Saya mahu dia capai cita cita dia. Kan ada pepatah kata, If you love something, set it free. If it comes back to you, it's yours. If it doesn't, it never was. Saya tak mahu kurung dia lagi. Mahu dia terbang  bebas. Saya lepaskan dia pergi. Walaupun hati sangat sedih dan tidak mahu dia tinggalkan saya. 

Wahai si burung, terbanglah dikau terbang tinggi. Capailah awan, segala yang diimpikan. Jaga diri baik baik. Saya sayang kamu.

Ada ke burung yang bila dah terbang bebas, nak kembali ke sangkar?

Kalau tak ikhlas, buat apa pun tak jadi. Usaha doa tawakal.

No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681