Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2009-08-13

sihat sebelum sakit. hidup sebelum mati.

salam.
saya ign bertanya.
kenapa ubat itu dijadikan sebagai sesuatu yg rasanya pahit?
pahit mcm hempedu.
urm. xpenah pun rs pahitnya hempedu tu cmne pun.
pahit sgt ke?
btul la...
pahit...
n inilah yg perlu sy mkn stiap hari slps mkn.
nafsu mkn xdek.
mulut rs payau jek.
bbrp ari cm mkn nesvita jek.
alah yg nestum minum2 tu.
perisa original.

cmne sy boleh melibatkan diri dlm bidang perlu mkn ubt ini?
tersebutlah kisah, ari ahd lps.
tgh online.
tibe2, terbersin.
lps bersin tu, dok batuk jek.
ari isnin pg cm xlarat nk bgn.
tp bjaya gak ke kls.
yay! sy kuat!
tp kt kls dok batuk2 jek.
blwn ngn kak najah.
segan snanye.
sbb batuk2 tu kls jd bsg.
seb bek dr x alau kuar kls.
u, go out. come back when ur well.
dr sgt baik. jd beliau tdk berkata2 sedemikian rupa.
tersebutlah kisah, ptg tu hujan.
tpaksa redah. ujan rintik2 je pun.
smpi2 blk ok jek.
area2 maghrib, baru ke menyedari hakikat bahawa suhu badanku sudah meningkat.
klu kat kolej disediakan lab, mesti leh ukur suhu,kan?
owh2, lupa ade bilik bsmm det 88c.
tp die bkak mlm2 jek.
so, mlm tu cm dh tdk menyedarkan diri.
org msg, cal sume xterjwb, xter reply.
sgt minta maaf.
esoknye g pk,
rs mcm nk pitam.
seb bek odw pegi n blk tu slmt smuanya.
doc bsg sbb suhu tinggi sgt.
doc: umah kt mane ek?
sy: s***** j***
doc: sy bg cuti 3 hari. awk blk umh. dok kt umh k.(cm kene kuarantin kt umh lah.)
sy: ok. (dpt cuti. klu ikut hati mmg xnk g kls ptg tu pun. sgt xlarat. ms tunggu giliran tu pun sgttttttla lmbt ms berlalu. n rs nk pitam. )
ptg tu juga pa dtg amek.
pa kata, aisyah baru sihat dr berperang ngn penyakit dr usj 4, pastu rawang n skang bangi lak nk menapak. ohohoh.
sian aisyah.
blk ats dh jd cm blk sakit dh.
nak kena wat pembersihan ni.
kuman! pergi!

n smlm pun, xdpt nk ikut naqib n shbt2 anta izwan fly.
uhuk2.
sedih kot.
tp, dr g sane n then pitam2 lg bhy kan.
org dok sdih2 tbe2 kne risaukan kite lak.
anta izwan ngn msg jek lah.
moga dipermudahkan segala urusan pembelajaranmu di sana, adikku.
Amin.

N pg td aizat cal.
die ckp psl ustaz Asri Ibrahim.
Beliau meninggal dunia pagi tadi.
Al-Fatihah buat arwah.
Moga roh arwah dicucuri rahmat.
sgt tersentap ms aizat cal tu.
terkedu.
Arwah kena serangan jantung.



ni berita kat akhbar:

Asri rebah di Angkasapuri sebelum meninggal dunia

13/08/2009 12:17pm

KUALA LUMPUR 13 Ogos - Penyanyi utama Kumpulan Rabbani, Asri Ibrahim yang meninggal dunia kira-kira pukul 10.30 pagi ini telah rebah sebelum beliau memulakan persembahan pada pelancaran program Syahadah musim kelima di Angkasapuri di sini.

Allahyarham kemudian dikejarkan ke Hospital Pantai selepas tidak sedarkan diri. - Utusan


Kata2 pada blog beliau:
Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku...


Ms berulang2 alik kt RP dulu, arwah slalu jugak ade kt ctu. peramah orgnya. ada lah jugak berkata2 ngn ustaz. even xla kenal sgt, tp terasa lah juga kehilangannya. Moga beliau ditempatkan di kalangan org2 yg beriman.
MOga juga ahli keluarga tabah menerima dugaan ini.
Semoga ahli2 kumpulan yg lain akn meneruskan perjuangan beliau.
DaripadaNYA kita dtg, kepadaNYA jualah kita kembali.


1 comment:

noin said...

izwan ur bro?
g fly mane?
congrats to him :)

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681