Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2009-08-14

percintaan n persahabatan. mana lbh kukuh?

percintaan dan persahabatan. yang mana lebih kukuh?(dlm kes ni percintaan antr 2 jantina)

saya pasti n pasti, mesti anda anda ni pernah bercinta. tak pun sedang bercinta. pun tak? ada org di sekeliling yg bercinta atau sdg bercinta? atau mendgr mslh shbt yg bercinta? klu x jugak, xtau lah.

n saya sangat sangat pasti, anda anda semua ni mesti ada sahabat. tak 1000 orang pun, sekurang2nya seorang pun jadilah. x jugak? sejuta sahabat? wah. bahagianya hidup anda. oleh itu, walaubagaimana sekalipun, anda tak dapat lari dr ikatan persahabatan. yelah dah ada sahabat, kan? haaa... jgn xnk ngaku pulak.

ok. ke tujuan saya.
ada persoalan di sini.
mungkin bagi anda, berbeza keadaannya. tp sy, inilah yg pernah berlaku dan saya menulis berdasarkan yang pernah saya lalui. ingin menambah? jgn2 segan2 komenlah. anonymous pun xpe.
dari td xsmpi ke persoalannya.

camni.
dalam percintaan (tp ada hukum yg kata Islam xmembenarkan percintaan. sy kurg arif hal ini), bila bergaduh kan, pergaduhan itu dianggap sebagai satu dugaan dalam arah ke gerbang perkahwinan. kiranya cam, klu gaduh2 tim bercinta ni pun xle nk tolak ansur, apatah lagi bila dah kahwin kan? so, cam masing2 akan bertolak ansur untuk memastikan hubungan tu kekal. it need 2 in a realtionship. sayang kan, dah bercinta 2 tahun, tp putus sbb gaduh psl xdpt beli coklat? slh seorg akn minta maaf. xkira lah die yg slh ke, psgn tu yg slh ke kn. for the sake of nak membaikkan hubungan tu balik. so, hubungan tu baik balik. n if gaduh lg, baik blk. it goes on smpilah dh kawen. tp... ada juga yg xbjaya atasi pergaduhan itu n terputus jua di tepi jln.

dalam persahabatan, lain la pulak?
a friend pnah msg ayt ni bile sy gaduh ngn die dulu.
cinta bertanya kepada persahabatan: "Kenapa kau diperlukan sedangkan mereka sudah ada aku?" jawab persahabatan,"Kerana aku memberikan senyuman ketika kau berikan kekecewaan"
Tp dh baik lah.
Berbalik kepada tadi. Because of salah faham, ditambah dengan ego, sanggup melupakan persahabatan yg bukannya baru 2 tiga hari tapi, dah 3 4 tahun. kenapa, klu dlm bercinta kan, ada yg boleh memaafkan kekasih yg pernah curang tu tp xle nk maafkn seorg shbt yg mungkin tersilap tindakan. Sayang, mudah sekali persahabatan itu dicampak camtu jek. Harusnya, dugaan yg dtg itulah yg menjadikan persahabatan itu lbh kuat.

kita pernah bersama

menempuh onak dan duka
tidak pernah putus asa
walaupun dugaan kan melanda
menempuh onak cabaran
dan liku hidup yg pnjg...

tiba2 cm nampak je yg mana lbh kukuh di mata sy.
bukan. saya cuma cam rasa nak pertikaikan sebab dua2 perkara ni melibatkan hubungan dua hala. tapi...pape pun, it's always terpulang kepada individu... sy sygpkn percintaan, sy sygkn pshbtn. lain org, lain pendptnya. n ni serba2 serbi pendpt sy. if nk bg pndpt, i'm all ears. =)

4 comments:

^_s::a::s::a_^ said...

huish...

sshnyew soaln..

lebey ssh dr soaln maths!! huhu

even x penh b'cnta...tp rsnyew akan syg both love n friendshp

both have diff value..can't loose either 1...

so, try 2 maintain both love n friendship~ hihi.. (^_^)v

::SizuKa:: said...

SAlam...wohoho...konflik donflik..erm..xtaw nak ckp cmne..coz x pernah lagi mengalami pengalaman sebegini..antara kawan dan kekasih...hmm...kwn lebih utama. Kekasih tu penting juga. tp, mls nak layan lebih2. sbb kwn n kekasih x sama. perasaan yg berbeza. lyanan yg berbeza. in ur case..rsnya, klu kekasih cenggitu la kan..hm..babai je la jawabnya. Klu susah nak tolak ansur n putus just bcoz of COKLAT..erkk..emm...babai je la.

klu gaduh dgn kwn..rsnya x sdap hati. msti kena berbaik. baru sng hati~

noin said...

bila da clash (not dat I pray for this),
biase baru carik kawan2..
just my 2 cents.. hee

so, just to remind me n all of us,
bile ngh masyuk bcinta,
still have to jage hati member2.
n member2 pon kena ar phm2 kalo org nga in lurve ni lain sket pe'el nye.

Haf said...

uhh2, aku fhm mksd posto ko kali ni... ape nk buat? tp semuanya dh ok cuma mgkn segala2nya tak seperti dulu lg...

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681