Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2012-03-06

Nak kahwin jugak, boleh?

Salam.

Me : minggu ni kakla ada kahwin.
Ibu : lately ramai betul kawan kakla kahwin.
Me : haah. Ni, kawan yanti ni pun akhir tahun ni kot. Dia dah tunang. *sambil tunjuk yanti*
*perbualan lepas maghrib semasa yanti datang tidur di rumah hujung minggu pertama mac 2012.

Musim kan. Umur pun nak cecah 25 tahun akhir tahun masihi 2012. Kalau ikut tahun, memang saya dah 25 dah. Bila tengok gambar kenalan yang dah sampai ke alam puan, ibu, mama, mummy, rasa cemburu menjengah. Apatah lagi, bila ada yang berpangkat adik adik pun turut menyusul. Kalau betul ada pertalian darah, 'langkah bendul' kata orang.

Teringin juga. Tapi... Saya tak tahu jika saya sudah bersedia. Bila dah tamat baca buku 'aku terima nikahnya', terasa alam rumah tangga itu bukan honeymoon semata mata. Malah, ia penuh dengan tanggungjawab. Tanggungjawab agar bahtera, dan anak kapal bahtera itu tidak karam dan hanyut dibawa ombak laut. Tambah pula, perlu bersedia dari segi iman, emosi, mental, fizikal dan salah satu entiti yang penting, wang.

Bila tiba masanya, saya akan menyusul jua. Bila? Dia Maha Mengetahui. ;)

p/s : kagum dengan ibu.

No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681