Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2009-05-29

kelmarin kelmarin, kelmarin, semalam...

.
.
.

Kelmarin kelmarin...

Sedang ku seronok membuat ‘kerja’ tiba-tiba…”Pranggg!!!” Apakah itu? Lalu bergegas ke tempat kejadian. Rupa-rupanya, pintu kaca kabinet pinggan mangkuk cawan gelas telah jatuh berderai-derai. Hati ini bagai retak seribu bercerai tidak jua bercantum tak sekali. Maka, kabinet pinggan mangkuk cawan gelas tidak terlindung dari ancaman-ancaman luaran.


Kalau hati hancur lebur, beginikah?


Sejak dari kelmarin kelmarin juga ku tercari-cari. Oh di mana dia, surat kakla itu… Tiada surat itu, susahlah nak menyibuk-nyibuk lagi. Waaaa~


Lihatlah, banyak sungguh surat. Tapi tak jumpa jua suratku.

.
.
.
Kelmarin...

Kelmarin, ibu dan Kak Ani menolong membantu cari surat itu. Lantas, ibu memintaku mencerai-ceraikan surat yang tidak dikehendaki dan tidak perlu. Tertunda lagi projek ku untuk buat kad. Ku bergegas ambil harta yang berupa blade dan gunting dan marker. Untuk apakah? Untuk cerai-cerailah. Ku kecah kan surat-surat itu. Sangat seronok nampak bersepah. Bagaikan sedang rajin. Memang tengah rajin pun. =P Owh. Yang kiri atas tu yang bapa belum baca lagi. Yang kanan atas itu yang belum diasingkan. Yang kanan bawah yang majalah-majalah dan kawan-kawan. Nampak kan? Tak? Ini pengelasan orang yang buat je yang nampak. Lalala~


Sedang Gigih.


Sedang ku gigih mencerakinkan surat-surat itu, tiba-tiba sahaja ku terasa haus. Ke dapur ku pergi. Sesampainya di dapur, “ARGHHHh!!!”. Sesuatu yang buruk telah berlaku. Ku baru sedar yang bangle pesona bintang ku telah pecah!!! (retak kot) This is the last piece of it that I bought secara borong while I’m in form 2!!! (boronglah sangat. 4 keping RM10++ kot. lebih dari satu, boronglah itu.) Maka, ku mula memasang angan-angan. “Owh. Nanti akan ke Mid. Boleh cari bangle baru”. Apakah?



sudah tidak comel.



Sambung kerja semula. Krehh krehh. Itu bunyi kertas yang ditoreh dengan blade. Sebab nak sorokkan no akaun. Bahaya tau. Stab. Stab. Itu pula bunyi Blade juga. Tiba-tiba, “Stab!” Jeng jeng jeng...sesuatu telah berlaku.




Oops, terkena jari. Kelukaan. Tapi ku tiada kata yang terkeluar. Hanya darah yang mengalir. Terus ke dapur cari tisu. Lap-lap darah. Wah. Rasa nak pitam. Pengsan sekejap. Sambung kerja balik. jam berapakah siaplah kerja mecerakinkan itu. Yay.


Ini bila malam menjelma. dah kurang cute jariku.


Sedang seronok tengok tv, tiba-tiba Iyah jerit. Kakla! cepat datang sini. Apakah emergency yang berlaku? Cepat…(Macam jauh je Iyah tu). Sampai je kat depan pintu toilet, nampak gomok macam sudah tidak bernyawa. Terbaring dalam toilet. Gomok mogok haus rupanya. Mangkuk airnya sudah kekeringan. Hahah. Sangat cumil.


Nampak kamera, terus ‘hidup’. Eleh.






Merujuk kepada gambar di atas, nama saya Rabu. Saya adalah salah satu spesies pokok kaktus di muka bumi ini. Saya diberi kepada Alwani oleh Cik A’idah. Yeke? Lebih kuranglah kan. Pada hari semalam, saya bagaikan dijangkiti Fungi!!!

Rabu: Cik Alwani, Sila jangan abaikan saya lagi. Anda hanya perlu siram saya pada hari Rabu dan Sabtu sahaja. (Sekarang, anda mengerti kenapa nama saya Rabu?)

Alwani: OOps. Sorry. Sape suruh Rabu lambat sangat nak besar. Nak Milo tak? Minum Milo anda jadi sihat dan kuat. =P



Ini botol baru. Hari itu sudah memkomersilkan kegunaannya di matriks. Kukumalu namanya. Encik pun ada satu. Warna biru. Weee~

.

.

.

Semalam...

Semalam pergi shopping. Mengubat hati yang lara. Dapat Palms baru. Thanks Mummy!!! LOVE U!!! XOXO!!!

TAMAT



OOps…

P/S : Semalam YM dengan H. Dia tanya. Wani dah tunang? Masih tersebar lagi rupanya kisah ini. Hari tu A dah tanya ketika terserempak di Mid. Kepada SAGACIOUS, saya belum bertunang lagi. Apakah dengan ini bermakna dah kena bertunang? Urm...


BENAR-BENAR SUDAH TAMAT.

4 comments:

rathiqah azmira rosli said...

drhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh????arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!

D's noruaruwani said...

ahahahah. dh kering lah. =)

noin said...

hahah.
lawak la post wani.
but I know u mmg camni.
ade2 je keje nk dibuatnye.
hehes :)
*tetibe ter-rindu pulak.
huhu

D's noruaruwani said...

i ter miss u 2.
ade2 keje ek?
hahahah.
=P
sudah kije kah?

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681