Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2009-01-21

kwn suka dan duka?

Peringatan buat diriku dan juga pembaca sekalian.

Hidup ini indah. penuh dengan warna-warni kehidupan. suka, duka, pahit, getir. semuanya ada. dan kita takkan boleh lari dari kenyataan ini. Namun, sejauh manakah kawan2 adalah sahabat? sahabat dan kawan bukanlah sama. dari segi ejaan pun tak sama. sahabat adalah insan yg sentiasa ada di kala kita suka mahupun duka. yg slalu igtkan kita di kala kita terlupa. dan betul ke kawan2 kita ni pd ms yg sama adalah sahabat?

fikir2 kanlah... kita ni pun, seorang sahabat kah? kita nak orang jaga hati kita, tapi kita jaga x hati kawan2? kita nak kawan2 slalu igt tp kita igt kat kwn2 tak...? Yakinlah... manusia takde yang sempurna. Pada ALLAH jualah kita kembali. DIA lah sahabat kita yang sebenar2nya. DIA sentiasa ada untuk kita. Fikir2kanlah.

No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681