Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2014-09-03

Sinar September.

Assalamualaikum. ☺

3 September.  Maknanya,  di pejabat,  sudah bermulanya perubahan skop kerja. 
Harapnya,  ada sinar baru,  dapat larikan diri terus.  Mulakan baru.  Semua. 

Tapi,  kerja backlog banyak lagi.  Campur lagi kerja baru ini.  Tak sempat siap.  Bawak balik laptop semalam tapi data siang dh habis quota.  Kena bangun jam 2 atau 3 pagi baru boleh buat.  Tidur pun dah jam 12 lebih.  Tengok movie punya pasal.  Macamanala nak bangun jam 2 kan.  Alih2 bangun 630 pagi juga.  Serius.  Stress.  Takpe.  Skincare routine baru nak sampai.  Harapnya,  sinar baru pada wajah.  Penat try macam macam.  Jadinya,  kena usaha lebih.  Fokus pada 3. Kerja,  ibadah,  kesihatan. 

Bila time kerja,  kerja.  Balik rumah buat pahala banyak banyak.  Abang tu macam apa ya istilahnya.  Selautan pahala?  Macam kurang sesuai tapi,  faham jelah.  Kesihatan- berat dan kulit.  Kulit x cantik kalau makanan tak cantik.  Makanan tak cantik menghasilkan berat tak cantik.  Berat tak cantik memberikan tekanan.  Tekanan menjadikan tubuh kurang sesuai untuk hamil mengikut kajian.  Nampak tak how everything is sooo related.  Kerja tak siap menambahkan tekanan juga.  Nampak tak how I keep telling myself the same thing in this blog?

13 September nak turun BP.  Make upkan Ella n Iqa kahwin.  Nervous.  Haha.  Semoga segalanya berjalan lancar.  Asal ada peluang,  macam macam kaler kaler kat mata nak tengok sesuai ke tak.

Thanks and have a nice day!

Nor Alwani Binti Amran

Sent from my Sony Xperia™ smartphone

No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681