Beauty Tip of the Day

Dan mintalah pertolongan (kepada Allah) dgn jalan sabar dan mengerjakan
sembahyang; dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk.

Al-Baqarah 2:45

2008-06-06

penting sgt ke?

kali ni..
nk bhskan diri sbg 'aku' dlm blog ni.
slame ni aku rs cm sgt yakin ngn diri aku..
n then aku rs down..
tibe satu masa aku jd smgt blk..
mudahnye aku utk jatuh..
sbb, pkara2 di sekeliling..
tp aku xle slhkn persekitaran..
pape yg blaku do not blame others bcoz of wat had happen.

tibe2.
ari ni
cm byk tol decision kne wat.
ptt ke aku g frim?
lwt ella?
sdgkn blaja utk exm pun terkontang kanting..
ptt ke aku g kmns?
dlu rs sgt nk g utk pdt.
utk selesaikan ape yg blm selesai.
tp lps ym td.
ngn seseorg.
aku dh xrs mcm ade keperluan utk pergi.
klu nk pergi pun smate2 utk bbakti pada kmns yg tercinta je.
klu g kmns.
kne stat blaja dr skang.
nk g kmns 12 shj ke nk g utk 18 jgak?
atau dtg sbg plwt je?
aduh..
aku dah xtau..
aku rimas dah..
dgn b lg..
aku tau kdg2 aku mcm bksr dgn die.
tp kdg2 bile ade soalan yg ditnye tu..
cm die xcy kt aku ke?
mane la aku tau ape niat abg man.
klu aku tau pun.
itu ksh dlu.
dlu dgn skang kan dh lain.
dgn abg man pun dah xbaik.
pdhl dlu,
he used to b there by my side when evrybody is gone.
bile aiz xde.
zaira xde.
die yg aku cr.
skang dah jd cmni.
rimasla.
knape msti klu satu pershbtn antr lelaki n pmpuan melibtkn prsaan lain melainkan pershbtn jgak?
bile aku tulis mcm ni mcm aku dh xbrsyukur je kn?
dah lupakan yg ALLAH ingin menduga.
kesabaran kita, ketabahan kita.
aku hanye meluahkan kepeningan aku.
aku tau.
walau semua org kt dunia ni dh xnk pedulikan aku, ALLAH sentiasa ada.
cume, kdg2 aku yg leka.
alwani, kau mesti tabah.

No comments:

You know what’s beautiful?

Your eyes blinking, your pupils dilating when you’re euphoric, the curve of your smile, the shade of your teeth, the arch of your back, the fingers typing, the breathing thing you do, the thoughts. Your thoughts. How you think is beautiful; how a thought comes to mind is…a miracle, how you operate, how you are; just you. In every sense of the word; all your blood cells, neurons, organs, your limbs, your soul. You are breathtaking, mashaa’Allaah.


:D

You can’t control the things that happen to you but you can control the way you react to them. It’s all perception.
You Again (Movie)

41568319681